Handelsbetingelser
Firmajulegaven
-En del af Brandingfabrikken ApS
CVR-nr. 43460862
Solvang 12
3450 Allerød
info@firmajulegaven.dk
Tlf.: 70 20 40 56
Indgåelse af aftalen
- En juridisk bindende aftale mellem dig og Firmajulegaven er først indgået, når du modtager en ordrebekræftelse pr. e-mail. Indtil du modtager en ordrebekræftelse, er Firmajulegaven berettiget til at annullere din ordre helt eller delvist, fx som følge af pris- og tekstfejl eller udsolgte varer, og hvis det sker, vil du naturligvis blive underrettet herom pr. e-mail.
- Når du har afgivet en ordre hos Firmajulegaven, vil du automatisk modtage en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Denne e-mail er alene en elektronisk kvittering for, at vi har modtaget din ordre, og der er ikke på dette tidspunkt indgået en juridisk bindende aftale mellem dig og Firmajulegaven.
- Ved køb af varer på Firmajulegaven.dk bekræfter du, at du ikke køber med henblik på videresalg.
Priser
Hos Firmajulegaven viser vi alle vores priser både ex. og inkl. moms.
Betaling
Hos Firmajulegaven kan du benytte følgende betalingsmåder:
Dankort, VISA, Mastercard, Visa Electron og MobilePay
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) Vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) Indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Beløbet bliver først fratrukket din konto, når hele din ordre er leveret, og vi tager ikke kortgebyrer på private kreditkort.
Konto
Det er som erhvervskunde muligt at ansøge om konto med kredit hos Firmajulegaven.
Betaling med faktura (kun for firma og offentlige)
Firma med CVR nummer har mulighed for få konto med kredit, dog bliver ordren først gennemført efter kreditgodkendelse.
Offentlige kunder med EAN nummer, har automatisk 14 dages kredit. Vi fremsender faktura efter ordren er leveret.
Fragt
Levering sker ab lager for købers regning og risiko, og det bekræftede leveringstidspunkt tager sit udgangspunkt i dette.
For ordrer under DKK 1.500,00 pålægges et ekspeditionsgebyr på DKK 75,00 + fragt.
Aldersgrænse for køb af alkohol
Du skal være fyldt 18 år, før du må købe produkter, på mere end 16,5% alkohol. Dog skal du være fyldt 16 år, for at du må købe produkter med en alkoholprocent på under 16,5%.
Leveringstid
Hos Firmajulegaven modtager du din bestilling af lagervarer indenfor 3-5 dage efter afgivelse af din ordre. Medmindre du i kassen har angivet en ønsket leveringsdato. I så fald bliver dine gaver leveret denne dato. Du slipper for at have gaver liggende i flere måneder og fylde.
Indeholder din ordre både lagervarer og bestillingsvarer, sender vi alt vi har på lager med det samme. Bestillingsvarer bliver eftersendt så snart de kommer på lager, naturligvis uden yderligere omkostninger for dig.
Vi sender varer fra flere forskellige lagre, så det er ikke sikkert, at du modtager alle dine varer samtidig. Vent derfor gerne en ekstra hverdag på, at det hele bliver leveret. Leveringen sker med forskellige transportfirmaer såsom GLS, Postnord Logistics, Danske Fragtmænd m.fl. En ordre kan godt blive delt op og leveret med forskellige transportfirmaer. Du kan desværre ikke selv bestemme, hvilket transportfirma du ønsker dine varer leveret med, det kommer an på varerne og hvilket lager, der sendes fra.
Modtager du ikke din pakke indenfor 5 dage
Er din pakke ikke modtaget indenfor de forventede 5 hverdage, bedes du kontakte vores kundeservice på telefon 70 20 40 56, eller ved at sende en mail til info@firmajulegaven.dk
Hvor må pakken stilles, hvis der ikke er nogen hjemme?
Når du kommer til betalingssiden, har du i feltet "Kommentar" mulighed for at skrive hvor fragtmanden må stille din pakke, hvis der ikke er nogen hjemme til at tage imod.
Hvis ordren må stilles uden kvittering, er det her muligt at oplyse hvor ordren må stilles, f.eks. foran døren, i garagen, under halvtag m.v. Vi kan dog ikke garantere at ordren stilles nøjagtigt der, hvor det er ønsket.
Hvis du vælger denne løsning, overgår risikoen for ordren til dig som kunde, når ordren er afleveret. Du bør derfor undersøge pakkens indhold hurtigst muligt, og kontakte os med det samme, hvis pakken eller forsendelsens indhold viser tydelige tegn på skade.
Du skal dog være opmærksom på, at det kan være svært at bevise, at en skade er sket inden levering overfor fragtfirmaet, når pakken er leveret uden kvittering, og har stået uden opsyn i en periode. Derfor anbefaler vi, at du kontakter os hurtigst muligt hvis du opdager en skade.
Transportskade / defekt produkt
Skulle der mod forventning være sket en synlig transportskade på den eller de pakker vi sender til dig, så anbefaler vi at du gør fragtmanden opmærksom på dette:
- Enten kan du modtage pakken med forbehold.
- Eller du kan åbne pakken mens fragtmanden ser på. Hvis indholdet har taget skade, bør du nægte modtagelsen af pakken, så fragtmanden tager den med retur til vores lager.
Restordrer
Vi opdaterer vores lagerstatus hver nat, så skulle den lagervare du har bestilt være gået i restordre inden du bestiller, bliver du kontaktet af vores kundeservice pr. mail med information om, hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, finde en ny leveringstid eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
Opbæring af tunge varer
Varer leveret på palle/tunge varer leveres kun til nærmeste fortov eller rampe, uanset fakturabeløb. Dette gælder også for gavekurve og vingaver. Opbæring kan dog ske mod gebyr. Ring til vores kundeservice på telefon 70 20 40 56 eller send en mail til info@firmajulegaven.dk og forhør om pris.
Ønskes opbæring eller ekspresforsendelse
Ønsker du at få ekspresforsendelse eller opbæring, bedes du ringe eller skrive til os på telefon 70 20 40 56 eller e-mail info@firmajulegaven.dk
Fejllevering fra vores side
Ved fejllevering fra vores side, bedes du straks udfylde denne formular, så vi hurtigt kan sende dig det korrekte produkt. Og vi afhenter naturligvis den forkert leverede vare, uden omkostninger for dig.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, hvad end der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Varen sendes til:
Firmajulegaven
Solvang 12
3450 Allerød
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til vores adresse.
Du kan også fortryde købet, ved at give os besked enten pr. mail (info@firmajulegaven.dk) eller telefon (70 20 40 56), og aflevere den personligt på ovenstående adresse, dog kun mod forudgående aftale.
Ingen fortrydelsesret
På varer, der er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, eksempelvis specialdesignede logovarer.
Fortrydelsesret i erhvervskøb
Eventuel returnering af varer skal aftales med Firmajulegaven, og være foretaget inden 14 dage fra fakturadato. Uden forudgående aftale vil varer ikke kunne modtages - kontakt derfor ALTID din konsulent eller vores kundeservice først.
Specielt hjemkøbte varer, fødevarer og logovarer tages ikke retur, ligesom allerede igangsatte ordrer på fødevarer, skaffevarer, logovarer og specialvarer ikke kan annulleres.
Ved returnering modregner vi en returneringsomkostning på 25%, samt omkostningen til afhentning af varerne.
Varen skal returneres i ubrudt og ubeskadiget originalemballage.
Gavekort
Det er desværre ikke muligt at ombytte gavekortet til kontanter som følge af de skatteretlige regler for arbejdsgiverbetalte gavekort der ikke skal være skattepligtig for den ansatte.
https://info.skat.dk/data.aspx?oid=2367348
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Firmajulegaven
Solvang 12
3450 Allerød
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til vores adresse.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Forbehold
I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Firmajulegaven.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på https://firmajulegaven.dk/ er Michael Petersen, medejer af Firmajulegaven.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@firmajulegaven.dk.
For mere information om vores persondatapolitik – læs her.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice på telefon 70 20 40 56. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Firmajulegaven.dk
Solvang 12
3450 Allerød
Tlf.: 70 20 40 56
E-mail: info@firmajulegaven.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ ____ _____ ____
Bestilt den: _____ _____ _____ _____ _____ _____
Modtaget den: _____ _____ _____ _____ _____ _____
Forbrugerens navn: ____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ ____
Forbrugerens adresse: ____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ ______ _____ _____ _____ ____ _____ ____
Dato: _________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18-06-2024